Geniş yelpazedeki NCAA sporlarını artırmak için ESPN ile önemli bir anlaşma

doyoutravel

New member
ESPN, Perşembe günü NCAA ile sekiz yıllık, 920 milyon dolarlık bir anlaşmaya varmak için özel müzakere penceresini kullandı; bu, ESPN'in 1979'da kurulduğunda başlayan ve o zamandan bu yana her iki taraf için de kazançlı olduğu kanıtlanan ilişkiyi genişleten bir düzenleme.

Yılda 115 milyon dolar değerindeki yeni sözleşme, parçalanmış bir medya ortamında bile içeriğin kral olduğunu ve üniversite sporlarının kablolu yayın ve internet üzerinden önemli ve büyüyen bir televizyon izleyicisi çektiğini kanıtlıyor.

Anlaşma, mevcut anlaşmanın yıllık değerinin kabaca üç katı değerinde ve NCAA, ESPN tarafından üstlenilen üretim ve pazarlama maliyetlerinin yılda 25 ila 30 milyon dolar daha artacağını söyledi. Paranın yarısından biraz fazlası (yılda yaklaşık 65 milyon dolar) kadın basketboluna gidecek ve sporun kendi anlaşmasını kesmesi tartışmalarına rağmen bu da pakette kaldı.

Kadınlar kolej basketbolu maçının en büyük izleyici kitlesi geçen yıl LSU ile Iowa arasındaki NCAA şampiyonluk maçıydı ve aynı durum Aralık ayında Teksas ile Nebraska arasında oynanan kadınlar voleybol finali için de geçerliydi. Basketbol maçı ESPN+'da yaklaşık 10 milyon izleyicinin ilgisini çekti.

NCAA ve ESPN, anlaşmanın 1 Eylül'de yürürlüğe gireceğini, 2032'ye kadar süreceğini ve 21'i kadın, 19'u erkek olmak üzere 40 NCAA şampiyonasını kapsayacağını duyurdu. Kadın basketbolu ve voleybolun yanı sıra giderek popülerliği artan sporlar arasında beyzbol ve softbol da yer alıyor.

Etkinliklerin çoğu, ESPN gibi Walt Disney Co.'ya ait olan ABC'de yayınlanacak. ESPN, yılda 2.300 saatten fazla NCAA şampiyonasının birleşik doğrusal ve dijital platformlarda yayınlanacağını söyledi.

NCAA ve ESPN, diğer potansiyel taliplerin mücadeleye katılmasından önce bir anlaşmaya varmak için hızla harekete geçti. ESPN yaz boyunca özel pazarlık haklarına sahipti.

NCAA Başkanı Charlie Baker yaptığı açıklamada, “NCAA, bu yeni yayın anlaşmasının tüm NCAA şampiyonaları ve özellikle kadınlar şampiyonası için mümkün olan en iyi sonucu sağlamasını sağlamak için geçen yıl ciddi bir şekilde çalıştı” dedi. “Geçtiğimiz birkaç yılda ESPN, NCAA şampiyonası kapsamına artan yatırım gösterdi.”

Müzakereler, ESPN ve NCAA'nın 2011 yılında 12 yıllık, 500 milyon dolarlık bir anlaşmaya varmasından bu yana yapılan ilk müzakerelerdi. NCAA için açık bir strateji, mümkün olduğu kadar çok sporu aynı platforma yerleştirmekti. Pakette Division I erkek jimnastiği ve erkek ve kadın tenisinin yanı sıra Division II ve Division III erkek ve kadın basketbolu ve kadın voleybolu şampiyonaları da yer alıyor.

Baker, “Şampiyonluklarımızı sergilemek için çok platformlu bir eve sahip olmak, izleyici ve öğrenci sporcularımız için daha büyük bir deneyimin yanı sıra ek büyüme potansiyeli sağlıyor” dedi.

Konferanslar yerine doğrudan NCAA ile ilgilenmek ESPN'in stratejisi gibi görünüyor. Ağ, konferansın dağılmasını engelleyebilecek bir anlaşmayla Pac-12'yi kurtarmayı reddetti ve ayrıca sonuçta Fox, CBS ve NBC arasında paylaştırılan Big Ten medya hakları anlaşmasını da kabul etti.

Bunun bir istisnası, ESPN'in dev SEC ile Aralık ayında yaptığı ve ağı, konferansın futbol ve erkek basketbol yayınlarının münhasır hak sahibi haline getiren 10 yıllık anlaşmadır. ESPN'in bir sonraki adımı Kolej Futbolu Playoff'unun haklarını yenilemek olabilir. Mevcut anlaşma iki yıl içinde bitiyor.

Disney yöneticileri Jimmy Pitaro ve Bob Iger, ESPN'in bir spor yayın devine dönüşmesi nedeniyle bir veya daha fazla teknoloji şirketiyle ortak olma isteklerini belirttiler. Çok çeşitli NCAA içeriğini kilitlemek çekiciliği artırabilir.

Pitaro yaptığı açıklamada, “ESPN ve NCAA, kırk yılı aşkın bir süredir güçlü ve işbirliğine dayalı bir ilişkiye sahip ve bunun bu yeni, uzun vadeli anlaşmanın bir parçası olarak devam edeceğinden heyecan duyuyoruz” dedi. “ESPN ağları ve platformları, NCAA ile birlikte zaman içinde büyüdüğümüz çok sayıda önemli etkinliğin tüm turları da dahil olmak üzere rekor sayıda şampiyonayı özel olarak sunacak.”

Sözleşmede, NCAA'nın en kazançlı destek etkinliği eksik: Division I erkekler basketbol turnuvası, diğer adıyla March Madness. Paramount Global ve Warner Bros. Discovery'nin, 2032'ye kadar sürecek olan etkinlik için NCAA ile bir anlaşması var ve oyunların CBS ve Turner kablolu ağlarında yayınlanması için yılda yaklaşık 900 milyon dolar ödüyor.